Inovatívna šliapacia dodávka 

Zavolajte nám, ak nie sme k dispozícii, zavoláme vám naspäť!

František Herzáň, Tomáš Krajčí

Inovatívna šliapacia dodávka by mohla spôsobiť revolúciu v udržateľnej doprave. Spoločnosť Cityshuttle predstavila ePack, malé pedálové doručovacie vozidlo s návesom, ktoré by mohlo zmeniť spôsob, ako prepravujeme tovar malej hmotnosti a malých rozmerov. Vozidlo dokáže prepraviť až 350 kilogramov nákladu vo svojom návese s objemom 4000 litrov. Zdá sa to veľa na šliapanie, ale ePack je vybavený elektrickým asistenčným systémom, ktorý využíva dva 250 W elektromotory, ktoré môžu vodičovi pomôcť pri šliapaní až do 25 km.h-1. Rovnako ako tradičné doručovacie vozidlo má ePack smerové svetlá, brzdové svetlá, zadné svetlá, GPS tracker, priemyselné kamery, uzamykateľné dvere a alarmy, a tak je oveľa viac podobný osobnému alebo nákladnému autu ako typickému vozidlu poháňanému pedálmi.

Vďaka rámu širokému len asi 90 cm je ePack dostatočne úzky na to, aby sa zmestil do väčšiny cyklistických pruhov, ale zároveň ním možno legálne jazdiť po hlavných pruhoch mestských ulíc. Na zaistenie bezpečnosti disponuje hydraulickými kotúčovými brzdami, ako aj lichobežníkovým zavesením všetkých šiestich kolies. Vozidlo má zvonka veľké obrazovky QLED, na ktorých sa zobrazujú reklamy, čo pomáha kompenzovať náklady na jeho prevádzku.

Dojazd ePack sa pohybuje medzi 60 až 100 km na jedno nabitie a batériový balík sa dá jednoducho vymeniť a tým sa dá eliminovať čas prestoja vozidla. Časový harmonogram dostupnosti zatiaľ nie je známy, ale ďalší z produktov spoločnosti, systém zdieľania jázd s názvom GECO využívajúci podobné vozidlá, sa dostane do ulíc v koncom roka 2024. Keďže doprava má podiel na znečisťovaní ovzdušia spôsobujúcom otepľovanie planéty (podľa organizácie EPA to bolo v roku 2022 asi 28 %), hľadanie alternatív k spaľovacím vozidlám je nevyhnutným krokom k ekologickejšej budúcnosti. EU sa o tento prístup snaží (zatiaľ) kontroverzným Green Deal (informácie vo viacerých článkoch v tejto sekcií). 

Zdroj: Redakčný článok nextech.sk; thecooldown.com; obrázky: nextech.sk

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *